Valmet kehittää kenttäpalvelutoimintojaan investoimalla uuteen digitaaliseen alustaan08.10.2019 11.11
Valmet investoi uuteen digitaaliseen alustaan, jolla se tukee, tehostaa ja kehittää strategisesti tärkeitä kenttäpalvelujaan. Uusi alusta otetaan käyttöön maailmanlaajuisesti kevään 2020 aikana, ja se korvaa useita nykyisiä alustoja. Valmetin visiona on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa. Valmet toteuttaa visiotaan muun muassa parantamalla kenttäpalvelujaan tärkeänä osana yhtiön asiakaspalvelua ja -tukea sekä paikallista läsnäoloa. Valmetin kenttäpalvelut koostuvat kunnossapito- ja prosessitukipalveluista sekä vuosiseisokeista ja etätuesta. ”Uusi digitaalinen alusta parantaa entisestään Valmetin kykyä tarjota asiakkailleen maailmanluokan palveluja lisäämällä resurssien läpinäkyvyyttä sekä luomalla etäyhteyksiä kenttäpalvelujen ammattilaisten ja Valmet Performance Center -keskusten välille. Tämä nopeuttaa ja tehostaa palvelujen toimitusta asiakkaiden kohteissa. Pystymme myös ennustamaan palvelujen tarvetta ja neuvomaan niissä entistä paremmin sekä kehittämään yhdessä kunnossapito- ja huoltosuunnitelmia asiakkaidemme laitteille ja prosesseille”, sanoo Valmetin kenttäpalvelujen kasvusta vastaava johtaja Anders Öhrblad. Investointi tukee Valmetin strategiaa tulla kenttäpalvelujen edelläkävijäksi Investointi on osa Valmetin strategista päätöstä kehittää kenttäpalveluja erityisellä ohjelmalla. Painopiste on uusissa kenttäpalveluissa, huollon kapasiteetin ja saatavuuden parantamisessa, osaamisen kehittämisessä sekä prosessien yhtenäistämisessä. Valmetilla on jo yli 1 100 kenttäpalvelujen ammattilaista, mikä on 11 prosenttia enemmän kuin vuotta aiemmin. Digitaalisen alustan toimittaa ServiceMax, joka on johtava kenttäpalvelujen hallintaohjelmistojen toimittaja. ”Meille on kunnia olla mukana tukemassa Valmetin visiota kenttäpalvelujen laadukkuudesta. Huolto on strategisesti tärkeää yhtiön pääomavaltaisille asiakkaille”, sanoo ServiceMaxin toimitusjohtaja Neil Barua. ”Kumppanuutemme vahvistaa Valmetin kykyä toimittaa maailmanluokan kenttäpalveluja teollisuudelle. Lisäksi Valmetin huoltohenkilökunta saa käyttöönsä työkaluja, joiden avulla he pystyvät ennustamaan huoltotarpeita entistä paremmin. Kumppanuutemme tukee myös yhteisten kunnossapito- ja huoltosuunnitelmien kehittämistä asiakkaiden laitteille ja prosesseille pitkällä aikavälillä.” |