Yhteystiedot

Ammattilehti.fi
Vironkatu 9, 00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi

Janne Jokela
janne.jokela@ammattilehti.fi
050 412 9030

Taneli Jokela
taneli.jokela@ammattilehti.fi
050 320 8174

Tero Lahtinen
tero.lahtinen@ammattilehti.fi
050 464 7972

Satunnaiset kuvat

Suomen varsinainen kauppalaivasto pieneni hieman vuonna 2020

17.02.2021 11.00

laivaaa.jpg

Suomen rekisteröity kauppalaivasto käsitti vuoden 2020 lopussa kaikkiaan 1 243 alusta. Nämä jaetaan varsinaiseen kauppalaivastoon (vähintään 15 m pituiset konealukset), pienaluksiin (alle 15 m pituiset konealukset) sekä proomuihin ja muihin kuljetuskoneettomiin aluksiin.

Varsinaiseen kauppalaivastoon kuului 680 alusta ja pienaluksiin 285 alusta. Proomuja ja muita kuljetuskoneettomia aluksia oli yhteensä 278 kappaletta. Koko rekisteröidyn kauppalaivaston bruttovetoisuus oli 1 861 656. Tästä varsinaisen kauppalaivaston osuus oli 1 727 356, pienalusten 4 742 ja proomujen ja muiden kuljetuskoneettomien alusten 129 558.

Rekisteröidyn kauppalaivaston koko väheni kolmella aluksella verrattuna vuoden 2019 loppuun. Varsinainen kauppalaivasto väheni seitsemällä aluksella, pienalusten määrä kasvoi yhdellä aluksella ja proomujen ja muiden kuljetuskoneettomien alusten määrä kasvoi kolmella aluksella. Rekisteröidyn kauppalaivaston bruttovetoisuus pieneni kaikkiaan 0,6 prosenttia. Varsinaisen kauppalaivaston bruttovetoisuus pieneni 0,6 prosenttia ja pienalusten kasvoi 0,9 prosentin verran. Alusmäärän kasvusta huolimatta proomujen ja muiden kuljetuskoneettomien alusten bruttovetoisuus väheni noin 1,2 prosenttia.

Varsinainen kauppalaivasto

Varsinaisen kauppalaivastoon kuului vuoden 2020 lopussa 680 alusta, joiden yhteenlaskettu bruttovetoisuus oli 1 727 356. Varsinainen kauppalaivasto voidaan jakaa neljään pääryhmään, jotka ovat matkustaja-alukset, kuivalastialukset, säiliöalukset ja muut alukset. Matkustaja-alusten pääryhmään kuuluvat pelkkien matkustaja-alusten lisäksi roro-matkustaja-alukset, pääryhmän alusmäärä oli 250 sekä bruttovetoisuus 627 018. Kuivalastialuksiin kuuluvat ro-ro-lastialukset, irto-lastialukset, konttialukset ja muut kuivalastialukset, pääryhmän alusmäärä oli 144 sekä bruttovetoisuus 838 567. Säiliöalusten pääryhmään kuuluvat öljy-, kaasu- ja kemikaalisäiliöalukset, pääryhmän alusmäärä oli 10 sekä bruttovetoisuus 180 453. Muiden alusten pääryhmään sisältyvät mm. hinaajat, jäänmurtajat, työntöproomut, kalastusalukset sekä hallinnolliset alukset, pääryhmän alusmäärä oli 276 sekä bruttovetoisuus 81 318.

Matkustaja-aluksia oli 196 kappaletta, Roro-matkustaja-aluksia 54 kappaletta, roro-lastialuksia 44 kappaletta, irtolastialuksia 10, muita kuivalastialuksia 90, säiliöaluksia 10, erikoisaluksia 176 ja muita aluksia 100 kappaletta. Bruttovetoisuudella mitattuna suurimmat alustyyppiryhmät olivat roro-matkustaja-alukset ja roro-lastialukset. Roro-matkustaja-alukset ja roro-lastialukset muodostavat lähes kaksi kolmasosaa koko varsinaisen kauppalaivaston vetoisuudesta.

Varsinaisen kauppalaivaston koko on pienentynyt vuoden 2020 aikana sekä brutto- ja nettovetoisuudella mitattuna että alusmäärällä. Roro-lastialusten määrä on kasvanut vuoden 2020 aikana kahdella. Matkustaja-alusten, roro-matkustaja-alusten, muiden kuivalastialusten, erikoisalusten ja muut alukset -luokkaan kuuluvien alusten määrä on pienentynyt yhteensä yhdeksällä vuoden takaisesta. Säiliöalusten ja irtolastialusten määrät ovat pysyneet ennallaan. Kokonaisuudessaan varsinaisen kauppalaivaston bruttovetoisuus väheni 9 928 vuoden 2020 aikana.

Valtaosa varsinaisesta kauppalaivastosta kuuluu bruttovetoisuuden mukaan 1A Super- tai 1A-jääluokkaan. Roro-matkustaja ja -lastialusten, irtolastialusten sekä säiliöalusten vetoisuus kuuluu käytännössä kokonaisuudessaan näihin jääluokkiin. Jääluokat II ja III tarkoittavat aluksia, jotka eivät täytä jääluokkamääräyksen vaatimuksia. Jääluokan II alukset voivat saada jäänmurtoavustusta helpoissa jääoloissa, jos niiden kantavuus on riittävä. Jääluokan III alukset eivät milloinkaan saa jäänmurtoavustusta.

Suomen varsinaisen kauppalaivaston keskimääräinen ikä vuoden 2020 päättyessä on 51 vuotta. Kun ikä suhteutetaan bruttovetoisuuteen, saadaan keskimääräiseksi iäksi 20 vuotta. Suuret alukset ovat siis keskimäärin pieniä uudempia. Bruttovetoisuuteen suhteutettuna uusimmat alukset ovat irtolastialuksia. Niiden suhteutettu keski-ikä on vain seitsemän vuotta. Seuraavaksi uusimpia ovat säiliöalukset 15 vuoden ja roro-lastialukset 17 vuoden bruttovetoisuuteen suhteutulla iällä. Vanhimpia ovat matkustaja-alukset, joiden bruttovetoisuuteen suhteutettu ja suhteuttamaton keski-ikä ovat molemmat 60 vuotta.

Kauppa-alusluettelo

Suomeen rekisteröidyistä aluksista kauppa-alusluetteloon kuului vuoden 2020 päättyessä yhteensä 112 alusta. Suurin osa kauppa-alusluetteloon merkityistä aluksista oli muita kuivalastialuksia, roro-lastialuksia ja erikoisaluksia. Muita kuivalastialuksia oli 35 kappaletta, roro-lastialuksia 29 kappaletta ja erikoisaluksia 21 kappaletta. Bruttovetoisuuden mukaan suurin luokka olivat roro-matkustaja-alukset ja roro-lastialukset, niiden yhteen laskettu bruttovetoisuus oli noin kaksi kolmasosaa koko kauppa-alusluettelon tilavuudesta.

Pienalukset, proomut ja muut kuljetuskoneettomat alukset

Vuoden 2020 lopussa pienaluksia oli kaikkiaan 285. Alusten bruttovetoisuus oli yhteensä 4 742. Suurin osa pienaluksista, 129 eli lähes puolet, oli matkustaja-aluksia. Pienalusten määrä kasvoi yhdellä aluksella vuoden 2020 aikana, vuoden lopussa muiden pienalusten luokkaan kuuluvia aluksia oli kaksi enemmän ja matkustaja-aluksia yksi vähemmän.

Vuoden 2020 päättyessä proomuja ja muita kuljetuskoneettomia aluksia oli kaikkiaan 278 kappaletta. Proomujen ja muiden kuljetuskoneettomien alusten bruttovetoisuus oli yhteensä 129 558. Vuoden aikana proomujen ja muiden kuljetuskoneettomien alusten lukumäärä kasvoi kolmella aluksella, mutta bruttovetoisuus väheni 1 593.

Aluskiinnitykset

Koko rekisteröidylle kauppalaivastolle oli vahvistettu vuoden 2020 päättyessä kaikkiaan 429 aluskiinnitystä, joiden yhteisarvo oli 3 009 miljoonaa euroa. Varsinaisen kauppalaivaston aluksilla oli kiinnityksiä 301 kappaletta, niiden arvo oli 2 789 miljoonaa euroa. Eniten euromääräisiä kiinnityksiä varsinaisen kauppalaivaston aluksista oli roro-lastialuksilla ja roro-matkustaja-aluksilla. Pienaluksilla oli aluskiinnityksiä yhteensä 11 miljoonaa euroa ja kuljetuskoneettomilla aluksilla 209 miljoonaa euroa.

Kauppalaivaston rakenne

Suomen koko rekisteröity kauppalaivasto koostuu varsinaisesta kauppalaivastosta, pienaluksista ja proomuista ja muista kuljetuskoneettomista aluksista. Alukset rekisteröidään kotipaikan mukaan joko Liikenne- ja viestintäviraston ylläpitämään liikenneasioiden rekisteriin tai Ahvenanmaan valtionviraston ylläpitämään alusrekisteriin. Varsinaisen kauppalaivaston muodostavat alukset, joiden pituus on vähintään 15 metriä ja joissa on kuljetuskone. Pienaluksilla tarkoitetaan alle 15 metrin, mutta vähintään 10 metrin pituisia aluksia, jotka on merkitty vapaaehtoisesti Suomen liikenneasioiden rekisteriin tai alusrekisteriin. Proomuilla ja muilla kuljetuskoneettomilla aluksilla tarkoitetaan kokoon katsomatta ilman omaa konevoimaa kulkevia aluksia. Näihin lukeutuvat proomut ja muut kuljetuskoneettomat alukset, kuten ruoppaajat.

Meriliikenteessä käytettävien alusten kilpailukyvyn parantamisesta annetun lain (1277/2007) mukaan valtion varoista voidaan myöntää tukea suomalaisille, kauppa-alusluetteloon merkityille aluksille. Kauppa-alusluetteloon merkitään hakemuksesta sellainen Suomessa rekisteröitynä oleva matkustaja-alus, lastialus, hinaaja tai työntäjä, joka on tarkoitettu tukivuotena toimimaan pääasiassa ulkomaan liikenteessä.

Lähde: Liikenne ja matkailu, Tilastokeskus

08.03.2023 11.00Suomeen uusi vetyprofessori: VTT nimitti Jari Kiviahon tutkimusprofessoriksi
03.03.2023 21.15KATSO TÄSTÄ 3.3. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
28.02.2023 16.12Parker julkaisee uuden kattavan tuoteluettelon teollisuuden kaasusovelluksiin tarkoitettujen kryogeenisten Bestobell-venttiilien valikoimalleen
26.02.2023 20.00LÄHDE MUKAAN! Hakevuori järjestää lauantaina 18.3. ENERGIAPÄIVÄN & VAIHTOKONETORIN Askolan Vähijärven terminaalissa kello 11-16
26.02.2023 13.00Metso Outotec laajentaa tuotantoaan Kiinassa vastatakseen suodatinkysynnän kasvuun
24.02.2023 23.05KATSO TÄSTÄ 24.2. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
23.02.2023 11.00Suomen varsinaisen kauppalaivaston bruttovetoisuus kasvoi vuonna 2022
22.02.2023 16.00CMZ ja NSK: 25+ vuotta teknologiayhteistyötä
21.02.2023 10.00Savon ammattiopisto sai kone- ja tuotantotekniikan perustutkintoon tutkinnonanto-oikeuden englanniksi
17.02.2023 23.44KATSO TÄSTÄ 17.2. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
14.02.2023 9.11Teamster Drive Systems OÜ mukaan Bosch Rexrothin sertifioitujen partnereiden joukkoon
14.02.2023 9.00Valmet toimittaa avainteknologiaa ja automaatioratkaisuja Stora Enson Oulun tehtaan laajennusprojektiin
14.02.2023 8.00Kaupan liikevaihto kasvoi 4,4 % vuoden 2022 joulukuussa
10.02.2023 21.00KATSO TÄSTÄ 10.2. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
07.02.2023 11.00Laivasuunnittelun tutkimushanke paransi propulsiotehokkuutta merkittävästi modulaarisilla suunnittelurajapinnoilla ja verkostoitumisella
06.02.2023 8.18Tilasto patenttihakemusten määristä maakunnittain 2022: Pohjois-Savossa kasvua, Uudellamaalla laskua
03.02.2023 20.30KATSO TÄSTÄ 3.2. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
30.01.2023 11.00Teollisuuden liikevaihto kasvoi joulukuussa 2022 - Liikevaihto väheni edellisestä kuukaudesta
27.01.2023 21.00KATSO TÄSTÄ 27.1. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsäkone-, maarakennus- ja kuljetusalan tuoreet kuulumiset
26.01.2023 11.00Teknisen Kaupan myynti ylsi ennätykseen 4Q:lla 2022 ? ennakkotieto
20.01.2023 21.00KATSO TÄSTÄ 20.1. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
18.01.2023 13.00Analog Microelectronics presents the new pressure sensor series AMS 5935 for mobile applications
17.01.2023 8.00VTT käynnistää viisi kestävää teollista kasvua tukevaa tutkimusinvestointia ja edistää kansallista aloitetta
13.01.2023 20.45KATSO TÄSTÄ 13.1. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
12.01.2023 14.00Vuoden Professori 2023 on Aki Mikkola
12.01.2023 8.00VTT MIKESin kehittämä optinen atomikello voi päästä maailman tarkimpaan kärkeen
09.01.2023 9.00Merikuljetusten määrä väheni 3 % marraskuussa 2022
08.01.2023 11.00Toimitusketjujen särkyminen johtanut ylivarastointiin
06.01.2023 19.00KATSO VUODEN ENSIMMÄINEN LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, maarakennus- ja kuljetusalan tuoreet kuulumiset
04.01.2023 11.11Kaupan liikevaihto kasvoi vuoden 2022 marraskuussa
03.01.2023 11.35Kompakti viistekone putkien päätyvalmisteluun
02.01.2023 11.00Teollisuuden liikevaihto kasvoi marraskuussa 2022
30.12.2022 20.00KATSO TÄSTÄ VUODEN VIIMEINEN LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, maarakennus- ja kuljetusalan tuoreet kuulumiset
28.12.2022 8.12Kithydro fuusioidaan Koneosapalveluun
27.12.2022 18.00LUE TÄSTÄ! Talven Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt - 148 sivua kone- ja kuljetusalan asiaa
26.12.2022 11.00VTT sai miljoonan euron rahoituksen puolustus- ja turvallisuusteollisuutta palvelevan tutkimusympäristön rakentamiselle
23.12.2022 21.00KATSO TÄSTÄ JOULU-SPESIAALI LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan jouluterveiset
21.12.2022 15.00Tehohydro osti JFORCE Engineeringin osakekannan
20.12.2022 15.55Hiab ostaa ruotsalaisen venttiilivalmistaja Olsbergin
18.12.2022 11.00AMT Systems Oy Bosch Rexrothin Solution-partneriksi
16.12.2022 22.22KATSO TÄSTÄ VIIKON 50/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, maarakennus- ja kuljetusalan tuoreet kuulumiset
14.12.2022 9.20DB Schenker allekirjoitti vuokrasopimuksen 25 600 neliömetrin varastosta
13.12.2022 9.00Geberit tarjoaa uuden digitaalisen työkalun teollisuuden syöttöputkistojärjestelmien valintaan
09.12.2022 22.20KATSO TÄSTÄ VIIKON 49/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, maarakennus- ja kuljetusalan tuoreet kuulumiset
08.12.2022 12.00Teollisuuden uudet tilaukset kasvoivat vuoden 2022 lokakuussa 6,5 % vuodentakaisesta Tilasto:
07.12.2022 8.00Valmet ja Skandinavian alueella toimiva asiakas uusivat haketusprosessin optimointiin liittyvän yhteistyösopimuksen
02.12.2022 22.23KATSO TÄSTÄ VIIKON 48/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, maarakennus- ja kuljetusalan tuoreet kuulumiset
28.11.2022 12.00***Hyviä uutisia! Jos myöhästyit niin Ammattilehti.fi BLACK FRIDAY tarjous jatkuu vielä tänään - jäljellä enää kaksi uutispakettia nopeimmille***
25.11.2022 22.45KATSO TÄSTÄ VIIKON 47/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, maarakennus- ja kuljetusalan tuoreet kuulumiset
24.11.2022 11.00Teollisuuden tuottajahinnat nousivat vuoden 2022 lokakuussa 22,3 % vuoden takaisesta
21.11.2022 10.00Sulzer ottaa käyttöön pitkälle automatisoidun ja digitalisoidun pumppujen tuotantolinjan ja logistiikkakeskuksen Kotkassa
18.11.2022 22.33KATSO TÄSTÄ VIIKON 46/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa maarakennus-, kuljetus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
17.11.2022 13.00Dassault Systèmes ja BMW kehittävät yhdessä prässäysmuottien suunnittelusovellusta - tavoitteena lyhentää ajoneuvojen kehitysaikaa
15.11.2022 11.00Ajannäyttäjät - innovatiiviset AS-Interface 3 -yhdyskäytävät
14.11.2022 13.33Dassault Systèmes ja BMW kehittävät yhdessä prässäysmuottien suunnittelusovellusta - tavoitteena lyhentää ajoneuvojen kehitysaikaa
14.11.2022 11.00ECOM Instruments SPS 2022 -messuilla: Luonnostaan turvallinen mobiililaite-ekosysteemi kaikkiin älytehdasskenaarioihin
11.11.2022 21.30KATSO TÄSTÄ VIIKON 45/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
11.11.2022 9.00Parkerin uusi V16-polviakselimoottorisarja tarjoaa tehostettua nopeutta
07.11.2022 15.00NSK:n laakerit vähentävät laivan lastauskuljettimen huoltokustannuksia
07.11.2022 10.00Nimitysuutinen SEW Industrial Gears Oy
04.11.2022 22.00KATSO TÄSTÄ VIIKON 44/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, kuljetus- ja maarakennusalan tuoreet kuulumiset
03.11.2022 11.00Teollisuuden energiankäyttö kasvoi 3,6 % vuonna 2021
01.11.2022 11.00Teollisuuden liikevaihto kasvoi syyskuussa 2022 - väheni edellisestä kuukaudesta
31.10.2022 20.00NYT KANNATTAA MARKKINOIDA - tehdään yrityksellenne tehokas paketti seuraavaan Metsäalan Ammattilehteen & video Hyviä uutisia! lähetykseen
29.10.2022 21.00KATSO TÄSTÄ BAUMA-ERIKOISLÄHETYS OSA 2/2 - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa mielenkiintoisen raportin maailman suurimmasta rakennuskonealan tapahtumasta
28.10.2022 22.00KATSO TÄSTÄ BAUMA-ERIKOISLÄHETYS OSA 1/2 - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa mielenkiintoisen raportin maailman suurimmasta rakennuskonealan tapahtumasta
23.10.2022 11.00Parkerin uusi V16-polviakselimoottorisarja tarjoaa tehostettua nopeutta
21.10.2022 22.00KATSO TÄSTÄ VIIKON 42/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, metsä- ja maarakennusalan tuoreet kuulumiset
20.10.2022 16.00Parkerin uusi IQAN-G12-moduuli mahdollistaa koneiden nopeamman ja helpomman etähallinnan
18.10.2022 16.00Tulossa Hyviä uutisia! lähetys BAUMA 2022 näyttelystä - lähde mukaan...
18.10.2022 10.00Glastonille useita tilauksia Kiinan Tianjinissa valmistettavista ajoneuvoteollisuuden esikäsittelylinjoista
17.10.2022 12.00NSK:n innovaatiot tukevat kestävää kehitystä teollisuudessa
16.10.2022 11.00Parkerin uusimmassa asiantuntijakatsauksessa käsitellään älykästä sähköistystä - osallistu verkossa
14.10.2022 22.00KATSO TÄSTÄ VIIKON 41/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! Helsingin MaatalousKonemessuilta
11.10.2022VTT:n uusi tutkimusprofessori: Vihreä siirtymä ei ole mahdollista ilman kaivosjätteiden ja metallien parempaa hyödyntämistä
10.10.2022 11.00Teollisuuden uudet tilaukset kasvoivat vuoden 2022 elokuussa 15,9 % vuodentakaisesta
07.10.2022 23.00KATSO TÄSTÄ VIIKON 40/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, metsä- ja maarakennusalan tuoreet kuulumiset
06.10.2022 11.00Metso Outotec toimittaa suodatinten huoltopalveluita platinatehtaisiin Afrikkaan
04.10.2022 11.00VTT ja CITRIS (USA) strategiseen yhteistyöhön
03.10.2022 9.00Teollisuus- ja varastorakennuksia korjattiin 0,8 miljardilla eurolla vuonna 2021
30.09.2022 23.00KATSO TÄSTÄ VIIKON 39/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, metsä- ja maarakennusalan tuoreet kuulumiset
28.09.2022 15.00Parker Hannifinin lanseeraa uuden säätötilavuuksisen V16-polviakselimoottorisarjan
27.09.2022 10.00Parkerin uusi tehokas ja modulaarinen liikkeenohjainsarja on suunniteltu maailmanlaajuisille teollisille markkinoille
23.09.2022 23.00KATSO TÄSTÄ MANSEN MÖRINÄT LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, kuljetus- ja maarakennusalan tuoreet kuulumiset
22.09.2022 12.00Parker kehittämässä vihreämpää tulevaisuutta bauma 2022 -messuilla
21.09.2022 13.33Steffen Haack on Bosch Rexroth AG:n uusi toimitusjohtaja
20.09.2022 11.00Teknisen Kaupan myynti 2Q 2022: Kasvua vahvistuvien hintojen myötä
19.09.2022 11.00Menestystarina Industrial IoT Solution Center Jyväskylässä
16.09.2022 23.33KATSO TÄSTÄ VIIKON 37/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, kuljetus- ja maarakennusalan tuoreet kuulumiset
10.09.2022 9.00NSK:n laakeriparannukset maksimoivat teollisuusmoottoreiden suorituskykyä ja energiatehokkuutta
09.09.2022 23.44KATSO TÄSTÄ VIIKON 36/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, kuljetus- ja maarakennusalan tuoreet kuulumiset
08.09.2022 18.00Linde rakentaa kaikkien aikojen suurimman vihreän vedyn tuotantolaitoksensa Yhdysvaltoihin
08.09.2022 11.00Uusi erittäin kestävä ja tulevaisuusvarma Handheld Algiz RT10 -tabletti
07.09.2022 9.00D&E Bearings Oy hakee teknistä myyjää laakerituotteilleen Itä- ja Keski-Suomen alueelle
06.09.2022 9.04Parker Hannifinin lanseeraa uuden säätötilavuuksisen V16-polviakselimoottorisarjan
03.09.2022 23.33KATSO TÄSTÄ FINNMETKO LÄHETYS OSA 3/3 - Ammattilehden Hyviä uutisia! erikoislähetys messuilta
02.09.2022 23.33KATSO TÄSTÄ FINNMETKO LÄHETYS OSA 2/3 - Ammattilehden Hyviä uutisia! erikoislähetys messuilta
01.09.2022 23.00KATSO TÄSTÄ FINNMETKO LÄHETYS OSA 1/3 - Ammattilehden Hyviä uutisia! erikoislähetys messuilta
31.08.2022 9.00Viking Line tilaa energiankulutusta vähentävän Elogridin jo kolmanteen laivaansa
30.08.2022 11.22Ammattilehti tuottaa FinnMetkosta KOLME lähetystä kaikista KOLMESTA messupäivästä!

Näytä lisää »