Yhteystiedot

Ammattilehti.fi
Vironkatu 9, 00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi

Janne Jokela
janne.jokela@ammattilehti.fi
050 412 9030

Taneli Jokela
taneli.jokela@ammattilehti.fi
050 320 8174

Tero Lahtinen
tero.lahtinen@ammattilehti.fi
050 464 7972

Satunnaiset kuvat

Etätuki on kustannustehokas ratkaisu

18.06.2020 9:56

Softabilityn kehittämä XReach-etätukiratkaisu on asiakastarpeeseen räätälöitävä alusta, joka soveltuu hyvin esimerkiksi asiakastuen, huollon, asennuksen ja koulutuksen tarpeisiin. Etätukiratkaisulle on käyttöä varsinkin sellaisissa tilanteissa, joissa huollettava laite ja asiantuntija voivat olla hyvinkin kaukana toisistaan ja seisokit aiheuttavat turhia aika- ja kustannustappioita.

Esimerkiksi veneteollisuudessa törmätään vastaavanlaisiin tilanteisiin niin myynnissä, vuokrauksessa kuin valmistuksessakin. Blue Ocean Oy vahvistaa, että etätukiratkaisulle on selkeää kysyntää veneteollisuudessa.

XReach herätti kiinnostusta purje- ja moottoriveneiden myyntiin ja välitykseen erikoistuneessa Blue Ocean Oy:ssä. Blue Ocean on pitkään alalla toiminut Suomen ja kansainvälisen venekaupan moniosaaja, jolla on myynnin lisäksi vahva kokemus veneiden telakoinnista, asennuksista, huollosta sekä logistiikasta. Blue Oceanin toinen omistajista, Samuli Leisti, johtaa Zer°emission – race against sea pollution projektia, joka on vahvistanut hänen näkemystään XReachin kaltaisen etätukiratkaisun tarpeellisuudesta.

Leisti näkee selviä käyttötapauksia esimerkiksi veneiden myynnissä ja vuokrauksessa. Hetken käytön jälkeen uudelle omistajalle/käyttäjälle voi ilmentyä ongelmia, jotka vaativat asiantuntijan avustusta, mutta eivät selviä pelkällä puhelinsoitolla. Etätukiratkaisun avulla asiantuntija näkee live-videoyhteyden kautta saman minkä paikan päällä oleva käyttäjäkin ja pystyy näin ohjeistamaan tarkemmin ongelmatilanteissa ilman matkustamista paikan päälle. Nopea ja kustannustehokas palvelu säästää molempien aikaa ja käyttäjä saa nautittua enemmän veneilystä lyhyen lomakauden aikana.

“XReach mahdollistaa nopean tuen tilanteissa, jotka voisivat vaatia veneen myyjän tai asentajan käyntiä veneellä. Veneen omistaja tai vuokraaja ei aina tunne kaikkia veneen ja sen varusteiden teknisiä yksityiskohtia. XReach-ratkaisulla veneen käyttäjä saa käyttö- tai korjausopastuksen etänä ilman, että joutuu esimerkiksi keskeyttämään lomaansa. Aikaa ja vaivaa säästyy huomattavasti sekä veneen omistajalta että veneen myyjältä tai vuokraajalta.”, kertoo Leisti.

Etätukiratkaisun käyttö ei rajoitu vain kuluttajiin vaan ratkaisusta on hyötyä erityisesti myös veneteollisuuden laitevalmistajille. Jos veneissä, moottoreissa tai elektroniikkajärjestelmissä tulee ongelmia, asiantuntijat ja teknikot saadaan yhdistettyä myös näissä tilanteissa kätevästi etätukiratkaisun avulla. Ratkaisun avulla säästetään matkustamiseen kuluvaa aikaa ja kustannuksia, työn tekeminen tehostuu sekä esimerkiksi koulutukseen käytettäviä resursseja saadaan pienennettyä laadusta tinkimättä.

XReach-etätukiratkaisun tuomia liiketoimintahyötyjä:

  • Merkittävät työaika- ja matkakustannussäästöt
  • Tuotannon nopeampi toipuminen
  • Investointien ja tuotantolaitteiden parempi käyttöaste
  • Tuottavuuden tehostuminen
  • Parempi asiakastyytyväisyys

Tutustu lisää XReachiin!

26.06.2020 23:33KATSO 26.6. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! - mahtava paketti alan tuoreimpia kuulumisia
03.07.2020 23:00KATSO 3.7. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! - mahtava paketti alan tuoreimpia kuulumisia
02.07.2020 11:00Vuoden 2019 teollisuustuotannon arvo 93 miljardia euroa
01.07.2020 11:11Suurten yritysten liikevaihto kasvoi toukokuussa edelliskuukaudesta, mutta laski vuodentakaisesta
29.06.2020 11:11Luontoa matkiva pinnoite tekee akuista kestävämpiä ja tehokkaampia
27.06.2020 13:11Suomen lentokenttien matkustajamäärä väheni 98 prosenttia toukokuussa 2020
25.06.2020 11:00Change on the Executive Board of Management of Bosch Rexroth AG
24.06.2020 12:22LSK täyttää 90 vuotta - uudistaen samalla brändi-ilmeensä
23.06.2020 9:12Väitös: Suomen rannikolla saatetaan havaita ukkosrintamien aiheuttamia säätsunameja
22.06.2020 12:22Euroopan maiden kuluttajahinnoissa isoja eroja vuonna 2019

Siirry arkistoon »