Yhteystiedot

Ammattilehti.fi
Vironkatu 9, 00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi

Janne Jokela
janne.jokela@ammattilehti.fi
050 412 9030

Taneli Jokela
taneli.jokela@ammattilehti.fi
050 320 8174

Tero Lahtinen
tero.lahtinen@ammattilehti.fi
050 464 7972

Satunnaiset kuvat

Asiakastutkimus syksyllä 2018 kertoo AEL:n korkeasta suositteluasteesta

Share |
01.01.2019 13:11

ael-logo.jpg

Innolink toteutti AEL:n toimeksiannosta syksyllä 2018 tutkimuksen, jolla selvitettiin asiakkaiden kokemuksia AEL:n toiminnan eri osa-alueista sekä asiakasprosessin solmupisteistä.

Tutkimus tehtiin osaksi sähköpostikyselynä ja osaksi puhelinhaastatteluna, joka osoittautui huomattavasti paremmaksi tavaksi. Sähköpostikyselyn vastausprosentti jäi kuuteen, kun taas puhelinhaastattelun vastausprosentti oli 45.

Tutkimuksen tulokset auttavat osaltaan meitä ohjaamaan toimintaamme entistä asiakasläheisemmäksi.

Tutkimuksen tulos kertoo: AEL:n NPS-indeksi on erinomainen

78 prosenttia vastaajista kertoi tuntevansa AEL:n palvelutarjonnan melko tai erittäin hyvin. 96 prosenttia vastaajista voisi ajatella AEL:ää palveluntarjoajana, kun tarvitsee seuraavan kerran koulutuspalveluja. Kokonaisarvosanaksi AEL sai 4 (asteikolla 1–5).

AEL:n NPS-suositteluindeksi 56 on erinomainen. NPS-indeksin skaala on -100 – +100. NPS (Net Promoting Score) vastaa kysymykseen, kuinka suurella todennäköisyydellä asiakkaat suosittelisivat oman kokemuksensa perusteella AEL:ää kollegalleen. Se kertoo, mitä asiakkaat ajattelevat yrityksen brändistä ja tuotteista.

AEL on asiantunteva, luotettava ja joustava

Tutkimuksen avointen kysymysten vastauksista nousivat esiin keskeisimmät sanat, joilla useimmat asiakkaat AEL:ää kuvaavat. Sanapilvestä erottuvat seuraavat sanat: luotettava, asiantunteva, joustava, ammattitaitoinen, osaava, ystävällinen, monipuolinen ja laadukas. Asiakkaamme pitävät tärkeimpänä koulutuksesta saatavaa hyötyä ja asiakastarpeen ymmärtämistä.

Yksittäisistä vastauksista nousivat esille esimerkiksi

  • monipuolinen koulutustarjonta
  • yhteyshenkilö, jonka kautta asiat sujuvat helposti, yhden luukun periaatteella
  • yhteistyö on toimivaa
  • koulutukset hyviä ja laadukkaita, kouluttajat asiantuntevia.

Mistä asiakkaat saavat tietoa AEL:stä?

Suuri osa (56,5 %) asiakkaista kertoi saavansa tietoa AEL:stä omalta yhteyshenkilöltään. Seuraavaksi suurin tiedonsaantikanava on AEL:n kotisivut (47,8 % vastaajista). Sen jälkeen tulevat muun muassa työpaikan henkilöstöhallinto, sähköpostimarkkinointi sekä esitteet.

www.ael.fi

22.01.2019 14:33Vientiteollisuuden liitot yhteiselle vaalikiertueelle
22.01.2019 10:11Teknologiaa ei ole ilman ihmistä - Teknologia 19 -messujen teema nostaa esille ihmisen ja vastuullisuuden merkityksen teknologian eri aloilla
22.01.2019 10:10Aventicsin sähköpneumaattinen paineensäädin takaa hyvän hallittavuuden
22.01.2019 8:11Jussi Ojanen aloittaa Kiwa Inspecta Suomen maajohtajana
21.01.2019 16:30Rauma Marine Contructions ja Kvarken Link allekirjoittivat Merenkurkun lautan rakentamissopimuksen
21.01.2019 16:00VEOn huolto-osaamista nyt myös tuulivoimapuistossa Norjassa
21.01.2019 12:00Etteplan avaa uuden toimiston Kiinaan
20.01.2019 11:01PMC Hydraulics tarjoaa SUN Hydraulics -tuotteet nyt kaikkialla Pohjoismaissa
19.01.2019 13:01Korkeakoulujen kevään yhteishaun ensimmäinen hakuaika alkaa
18.01.2019 9:11Tuhannet tiivisteet teollisuuden tarpeisiin Top-Osalta

Siirry arkistoon »