Yhteystiedot

Ammattilehti.fi
Vironkatu 9, 00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi

Janne Jokela
janne.jokela@ammattilehti.fi
050 412 9030

Taneli Jokela
taneli.jokela@ammattilehti.fi
050 320 8174

Tero Lahtinen
tero.lahtinen@ammattilehti.fi
050 464 7972

Satunnaiset kuvat

Asiakastutkimus syksyllä 2018 kertoo AEL:n korkeasta suositteluasteesta

Share |
01.01.2019 13:11

ael-logo.jpg

Innolink toteutti AEL:n toimeksiannosta syksyllä 2018 tutkimuksen, jolla selvitettiin asiakkaiden kokemuksia AEL:n toiminnan eri osa-alueista sekä asiakasprosessin solmupisteistä.

Tutkimus tehtiin osaksi sähköpostikyselynä ja osaksi puhelinhaastatteluna, joka osoittautui huomattavasti paremmaksi tavaksi. Sähköpostikyselyn vastausprosentti jäi kuuteen, kun taas puhelinhaastattelun vastausprosentti oli 45.

Tutkimuksen tulokset auttavat osaltaan meitä ohjaamaan toimintaamme entistä asiakasläheisemmäksi.

Tutkimuksen tulos kertoo: AEL:n NPS-indeksi on erinomainen

78 prosenttia vastaajista kertoi tuntevansa AEL:n palvelutarjonnan melko tai erittäin hyvin. 96 prosenttia vastaajista voisi ajatella AEL:ää palveluntarjoajana, kun tarvitsee seuraavan kerran koulutuspalveluja. Kokonaisarvosanaksi AEL sai 4 (asteikolla 1–5).

AEL:n NPS-suositteluindeksi 56 on erinomainen. NPS-indeksin skaala on -100 – +100. NPS (Net Promoting Score) vastaa kysymykseen, kuinka suurella todennäköisyydellä asiakkaat suosittelisivat oman kokemuksensa perusteella AEL:ää kollegalleen. Se kertoo, mitä asiakkaat ajattelevat yrityksen brändistä ja tuotteista.

AEL on asiantunteva, luotettava ja joustava

Tutkimuksen avointen kysymysten vastauksista nousivat esiin keskeisimmät sanat, joilla useimmat asiakkaat AEL:ää kuvaavat. Sanapilvestä erottuvat seuraavat sanat: luotettava, asiantunteva, joustava, ammattitaitoinen, osaava, ystävällinen, monipuolinen ja laadukas. Asiakkaamme pitävät tärkeimpänä koulutuksesta saatavaa hyötyä ja asiakastarpeen ymmärtämistä.

Yksittäisistä vastauksista nousivat esille esimerkiksi

  • monipuolinen koulutustarjonta
  • yhteyshenkilö, jonka kautta asiat sujuvat helposti, yhden luukun periaatteella
  • yhteistyö on toimivaa
  • koulutukset hyviä ja laadukkaita, kouluttajat asiantuntevia.

Mistä asiakkaat saavat tietoa AEL:stä?

Suuri osa (56,5 %) asiakkaista kertoi saavansa tietoa AEL:stä omalta yhteyshenkilöltään. Seuraavaksi suurin tiedonsaantikanava on AEL:n kotisivut (47,8 % vastaajista). Sen jälkeen tulevat muun muassa työpaikan henkilöstöhallinto, sähköpostimarkkinointi sekä esitteet.

www.ael.fi

24.06.2019 8:30Me­tal­lit tal­teen ro­muis­ta ja jät­teis­tä
23.06.2019 9:11Entertainment on AIDAnova cruise ship
22.06.2019 11:11Yrityssektorin voittoaste kasvoi vuoden 2019 ensimmäisellä neljänneksellä
21.06.2019 9:11Bruttokansantuote kasvoi 1,7 prosenttia vuonna 2018
19.06.2019 11:11Tampereen yliopisto 400 parhaan joukossa QS-rankingissa
18.06.2019 11:00Dunlop Hiflex palvelee uusissa tiloissa Joensuussa
17.06.2019 10:10MacGregorin automaattinen kiinnitysratkaisu maailman ensimmäiseen autonomiseen ja päästöttömään Yara Birkeland -konttilaivaan
17.06.2019 9:45Uusi MasterTig - tehokas TIG-hitsauksen mestari
16.06.2019 9:11Teollisuuden liikevaihto kasvoi huhtikuussa 7,0 prosenttia
15.06.2019 11:11Eight-fold increase in service life with full power

Siirry arkistoon »