Yhteystiedot

Ammattilehti.fi
Vironkatu 9, 00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi

Janne Jokela
janne.jokela@ammattilehti.fi
050 412 9030

Taneli Jokela
taneli.jokela@ammattilehti.fi
050 320 8174

Tero Lahtinen
tero.lahtinen@ammattilehti.fi
050 464 7972

Satunnaiset kuvat

Asiakastutkimus syksyllä 2018 kertoo AEL:n korkeasta suositteluasteesta

01.01.2019 13.11

ael-logo.jpg

Innolink toteutti AEL:n toimeksiannosta syksyllä 2018 tutkimuksen, jolla selvitettiin asiakkaiden kokemuksia AEL:n toiminnan eri osa-alueista sekä asiakasprosessin solmupisteistä.

Tutkimus tehtiin osaksi sähköpostikyselynä ja osaksi puhelinhaastatteluna, joka osoittautui huomattavasti paremmaksi tavaksi. Sähköpostikyselyn vastausprosentti jäi kuuteen, kun taas puhelinhaastattelun vastausprosentti oli 45.

Tutkimuksen tulokset auttavat osaltaan meitä ohjaamaan toimintaamme entistä asiakasläheisemmäksi.

Tutkimuksen tulos kertoo: AEL:n NPS-indeksi on erinomainen

78 prosenttia vastaajista kertoi tuntevansa AEL:n palvelutarjonnan melko tai erittäin hyvin. 96 prosenttia vastaajista voisi ajatella AEL:ää palveluntarjoajana, kun tarvitsee seuraavan kerran koulutuspalveluja. Kokonaisarvosanaksi AEL sai 4 (asteikolla 1–5).

AEL:n NPS-suositteluindeksi 56 on erinomainen. NPS-indeksin skaala on -100 – +100. NPS (Net Promoting Score) vastaa kysymykseen, kuinka suurella todennäköisyydellä asiakkaat suosittelisivat oman kokemuksensa perusteella AEL:ää kollegalleen. Se kertoo, mitä asiakkaat ajattelevat yrityksen brändistä ja tuotteista.

AEL on asiantunteva, luotettava ja joustava

Tutkimuksen avointen kysymysten vastauksista nousivat esiin keskeisimmät sanat, joilla useimmat asiakkaat AEL:ää kuvaavat. Sanapilvestä erottuvat seuraavat sanat: luotettava, asiantunteva, joustava, ammattitaitoinen, osaava, ystävällinen, monipuolinen ja laadukas. Asiakkaamme pitävät tärkeimpänä koulutuksesta saatavaa hyötyä ja asiakastarpeen ymmärtämistä.

Yksittäisistä vastauksista nousivat esille esimerkiksi

  • monipuolinen koulutustarjonta
  • yhteyshenkilö, jonka kautta asiat sujuvat helposti, yhden luukun periaatteella
  • yhteistyö on toimivaa
  • koulutukset hyviä ja laadukkaita, kouluttajat asiantuntevia.

Mistä asiakkaat saavat tietoa AEL:stä?

Suuri osa (56,5 %) asiakkaista kertoi saavansa tietoa AEL:stä omalta yhteyshenkilöltään. Seuraavaksi suurin tiedonsaantikanava on AEL:n kotisivut (47,8 % vastaajista). Sen jälkeen tulevat muun muassa työpaikan henkilöstöhallinto, sähköpostimarkkinointi sekä esitteet.

www.ael.fi

23.04.2024 9.00Kompakti etäisyysanturi jopa 60 metrin mittausetäisyydellä
21.04.2024 11.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
19.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
17.04.2024 11.00Bosch Rexrothin liikevaihto kasvuun vuonna 2023 ? haasteita vuonna 2024
15.04.2024 8.00Merkittävä virstanpylväs automaatioliiketoiminnassa: Valmet lanseeraa uuden sukupolven hajautetun Valmet DNAe -ohjausjärjestelmän
12.04.2024 23.00KATSO TÄSTÄ MANSEN MÖRINÄT LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
09.04.2024 14.00HydSupply hakee osaajia palvelukseensa - katso tästä lisätietoja...
08.04.2024 11.00Sami Jerkku Marine Diesel Finland Oy:n toimitusjohtajaksi
05.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ 5.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
04.04.2024 10.00VTT:n vuosi 2023: Liikevaihto vahvistui ja asiakastyytyväisyys koheni

Siirry arkistoon »