Yhteystiedot

Ammattilehti.fi
Vironkatu 9, 00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi

Janne Jokela
janne.jokela@ammattilehti.fi
050 412 9030

Taneli Jokela
taneli.jokela@ammattilehti.fi
050 320 8174

Tero Lahtinen
tero.lahtinen@ammattilehti.fi
050 464 7972

Satunnaiset kuvat

SISU Polar Hybrid -mallisto vie kuorma-autojen huipputehot uuteen luokkaan - esittelyssä Power Truck Showssa ja FinnMetkossa!

Share |
29.07.2018 11:01

hybr1.jpg

Raskaiden kuorma-autojen tulevaisuus on nyt nähtävissä ja koettavissa loppukesän messuilla. Sisu Polar Hybrid puuauton ensiesittely tapahtuu Sisun osastolla U117 vuoden tärkeimmässä kuljetusalan messu- ja autonäyttelytapahtumassa Power Truck Show:ssa, Kauhavan Alähärmässä 10.-11. elokuuta. Hybrid Sisuihin pääsee tutustumaan myös elokuun lopussa FinnMETKO näyttelyssä Sisun osastolla numero 17.

Alkuvuonna aloitettu Sisu Polar Hybridien myynti on lähtenyt odotetun vahvasti käyntiin. Nyt ensimmäiset Hybridi Sisut rullaavat tuotantolinjalta ulos ja lähtevät töihin, missä asiakkaat pääsevät ulosmittaamaan Hybridien todelliset edut.

”Joka kymmenes alkuvuonna myydyistä SISU Rock- ja Timber -malleista on ollut Hybrid-tekniikalla varustettuja. Tämän ansiosta uusia tehopakkauksia nähdään kuluvan syksyn aikana ympäri Suomea”, summaa liiketoimintajohtaja Petri Kananen.

hybr3.jpg

Ensimmäisen sukupolven Sisu Polar Hybrid kehittää yhdessä dieselmoottorin kanssa yhteistehoa yli 600 kW (900 hv). Dieselmoottorin tyhjäkäyntikierroksilta alkaen on vääntömomenttia tarjolla yli 3000 Nm ja maksimivääntömomentti 3600 Nm on tarjolla kierrosnopeusalueella 1000 … 1800 rpm. Rinnakkaishybridijärjestelmän tuottama ennen näkemättömän laaja vääntömomenttialue ja suuri huipputeho parantavat kuorma-auton käytettävyyttä. Jarrutusenergian varastointi ja uudelleen hyödyntäminen kiihdytyksissä ja ylämäissä parantaa merkittävästi raskaan ajoneuvoyhdistelmän polttoainetaloutta ja samalla vähentää kuorma-auton tuottamia hiilidioksidipäästöjä.

hybr5.jpg

Sisu Polar Hybrid erottuu muusta mallistosta ohjaamon sisälle tulevasta Sisu PowerControl hallintapaneelista ja erillisestä PowerTouch näppäimestä, joka on sijoitettu ergonomisesti vaihdevalitsimen yhteyteen. Energiavarastona käytettävät superkondensaattorit sijaitsevat keskitetysti ohjaamon takana. Ne eivät syö kuormatilaa, eivätkä hankaloita muiden komponenttien sijoittelua. Hybrid-järjestelmä mahdollistaa muun muassa liikkeellelähdöt kytkintä kuormittamatta, nopean heijaamisen ja hidastintoiminnot. Järjestelmä sisältää myös älykkään käynnistystoiminnon, jolla dieselmoottori voidaan käynnistää sähkömoottorin avulla aina kun energiavarastoissa on kapasiteettia käytettävissä.

Sisun vahva panostus tuotekehitykseen on tuottanut huippulaadukkaan Polar malliston. Nyt tarjolla oleva Hybrid-järjestelmä nostaa Sisun malliston teknologialtaan täysin omaan luokkaansa. Suomalaisen autotehtaan innovatiivisuudesta kertovat myös projektin aikana haetut patentit suojaamaan teknologiakehityksen myötä syntyneitä ratkaisuja. ”Vaihtoehtoiset voimalinjat ovat kuljetusalan tulevaisuus ja Sisulla ne ovatkin jo nyt tarjolla, niin Sisu Polar tuotteisiin kuin erikoisajoneuvoihinkin”, toteaa tuotepäällikkö Teemu Puustinen.

Oy Sisu Auto Ab toivottaa kaikki tervetulleeksi loppukesän messujen näyttelyosastoillemme kokemaan raskaiden kuorma-autojen tulevaisuuden! Osastoillamme pääset lisäksi kuulemaan maailman nopeimman puutavara-autoilijan, kuljetusyrittäjä Jari Halisen ensikokemukset uudenlaisesta voimantunteesta.

hybr4.jpg 

13.12.2018 15:50GVS-hengityssuojainten maahantuonti Vandernet Oy:lle
12.12.2018 9:00Suomen Akatemialta rahoitusta painetun älykkyyden ja tulevaisuuden langattomien verkkojen tutkimukseen
11.12.2018 12:01Manuli LubeMaster - laatua keskusvoitelujärjestelmien letkutuksiin
10.12.2018 11:30Tutkijat ennustavat keinoälyn ja lohkoketjuteknologian mullistavan energia-alaa
09.12.2018 17:33Vuodenvaihteen Metsäalan Ammattilehti on parhaillaan työn alla - mukana HYDRAULIIKKA teema - VIELÄ EHDIT MUKAAN ILMOITUKSELLA!
09.12.2018 11:01Vuoden odotus ohi - Suomi 100 -satelliitti laukaistiin avaruuteen
08.12.2018 11:01Fluiconnecto Oy kehittämässä digitaalivesihydrauliikkaa yhteistyössä Fusion For Energyn (F4E), Tamlink Oy:n ja Tampereen teknillisen yliopiston kanssa
07.12.2018 9:00Valaistuksen parantaminen on helppo säästökeino
06.12.2018 10:01Vesihuoltolaitosten kyberturvallisuuteen uusia työkaluja KYBER-VESI-hankkeessa
05.12.2018 10:00Cargotec kutsuu startup-yrityksiä mukaan merenkulun kansainväliseen Rainmaking-ohjelmaan

Siirry arkistoon »