Yhteystiedot

Ammattilehti.fi
Vironkatu 9, 00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi

Janne Jokela
janne.jokela@ammattilehti.fi
050 412 9030

Taneli Jokela
taneli.jokela@ammattilehti.fi
050 320 8174

Tero Lahtinen
tero.lahtinen@ammattilehti.fi
050 464 7972

Satunnaiset kuvat

Ihminen ratkaisee - Tampereen korkeakouluyhteisön uusi visuaalinen ilme ja tunnus julkistettiin

Share |
29.04.2018 9:00

ihminen_ratkaisee-uutiskuva-tty-900x600_jpg.jpg

Tampereen yliopisto, Tampereen teknillinen yliopisto ja Tampereen ammattikorkeakoulu muodostavat monialaisen korkeakoulujen yhteisön vuoden 2019 alusta. Uuden yhteisön visuaalinen ilme ja tunnus on nyt julkistettu.

– Korkeakouluyhteisömme jäsenet ovat olleet aktiivisesti mukana suunnittelun taustatyössä, näin uusi ilmeemme perustuu yhteisiin näkemyksiin ja tavoitteisiin. Uusi visuaalinen ilme ja tunnus otetaan käyttöön ensi vuoden alussa, sanoo Tampere3:n viestinnän ja markkinoinnin projektinjohtaja Katja Kannonlahti.

Uuden korkeakouluyhteisön synnyn taustalla on havainto ihmiskunnan kohtaamien haasteiden uudenlaisesta luonteesta. Monialainen lähestymistapa tuottaa parempia vastauksia maailman ongelmiin, mutta avaa myös uusia mahdollisuuksia tieteelle ja sen sovelluksille. Tampereen korkeakouluyhteisön keskiössä on ihminen ja usko ihmisen kykyyn löytää lopulta tarvittavat vastaukset. Ihminen on ratkaiseva tekijä. 

Myös brändin ydinulottuvuus on ihmisyys. Visuaalisen ilmeen ja tunnuksen on luonut brändi- ja identiteettitoimisto Porkka & Kuutsa Oy. Brändistrategian suunnittelusta on vastannut Kaski Creative Agency Oy yhteistyössä Porkka & Kuutsa Oy:n kanssa. 

– Korkeakouluyhteisön tunnuksessa Tamperetta merkitsevästä T-kirjaimesta ja sen ympärille sijoitetuista kaarista muodostuu pelkistetyt ihmiskasvot. Kasvot on kuvattu kirkkaassa valossa, ne ovat avoimet. Avoimet uudelle ajattelulle. Avoimet monitieteisyyden haasteille ja mahdollisuuksille, kertovat Antti Porkka ja Jonni Kuutsa. 

Tunnuksen violetti väri symboloi mielikuvitusta, luovuutta ja älykkyyttä. Brändi kiteytyy lauseeseen ”ihminen ratkaisee”.

– Se kertoo paitsi ihmisen kyvystä ratkaista monimutkaisia ongelmia myös yksilön merkityksestä ja roolista tässä työssä. Kun maailma on täynnä valeuutisia ja huuhaata, on uusi brändi kannanotto ihmisyyden ja tieteellisen tiedon puolesta, sanoo suunnittelujohtaja Markus Lehtonen Kaski Agencystä.

Tunnuksen yhteyteen on määritelty erilaisia ja erikielisiä yhdistelmiä Tampereen yliopiston ja Tampereen ammattikorkeakoulun nimistä. Visuaalinen ilme kattaa itse tunnuksen lisäksi myös visuaalisen tyylin. Tämä mahdollistaa korkeakouluyhteisön esiintymisen yhdenmukaisella, tunnistettavalla ja erottuvalla tavalla.

19.10.2018 14:01Tehosta tuotantoasi räätälöidyllä ruuvausratkaisulla
18.10.2018 14:07Patenttitoimisto Kolster avasi toimiston Kiinassa
18.10.2018 13:00Rauman telakalle uusi tilaus
17.10.2018 10:01Aventicsilta sovellukseen välittömästi integroitava Industrial Internet of Things -ratkaisu
16.10.2018 12:11Säätiöiltä 3,2 miljoonaa tekoälyn työkalupakkiin, soveltamiseen ja empaattisempaan teknologiaan
15.10.2018 9:00HT Laser investoi uusimpaan 3D-metallitulostusteknologiaan
15.10.2018 8:40Polar Bear Pitching kääntää yritysmaailman katseet Ouluun 12. - 13.3.2019
14.10.2018 20:00FLUID Finland on nyt Facebookissa - seuraa alan mielenkiintoisia asioita myös somessa
14.10.2018 12:33Universumin työnantajatutkimus 2018: VTT valittu yhdeksi Suomen houkuttelevimmaksi työnantajaksi
13.10.2018 12:12Workshop: Uudet kylmämuovattujen teräsrakenteiden mitoitusohjeet

Siirry arkistoon »