Yhteystiedot

Ammattilehti.fi
Vironkatu 9, 00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi

Janne Jokela
janne.jokela@ammattilehti.fi
050 412 9030

Taneli Jokela
taneli.jokela@ammattilehti.fi
050 320 8174

Tero Lahtinen
tero.lahtinen@ammattilehti.fi
050 464 7972

Satunnaiset kuvat

Ihminen ratkaisee - Tampereen korkeakouluyhteisön uusi visuaalinen ilme ja tunnus julkistettiin

Share |
29.04.2018 9:00

ihminen_ratkaisee-uutiskuva-tty-900x600_jpg.jpg

Tampereen yliopisto, Tampereen teknillinen yliopisto ja Tampereen ammattikorkeakoulu muodostavat monialaisen korkeakoulujen yhteisön vuoden 2019 alusta. Uuden yhteisön visuaalinen ilme ja tunnus on nyt julkistettu.

– Korkeakouluyhteisömme jäsenet ovat olleet aktiivisesti mukana suunnittelun taustatyössä, näin uusi ilmeemme perustuu yhteisiin näkemyksiin ja tavoitteisiin. Uusi visuaalinen ilme ja tunnus otetaan käyttöön ensi vuoden alussa, sanoo Tampere3:n viestinnän ja markkinoinnin projektinjohtaja Katja Kannonlahti.

Uuden korkeakouluyhteisön synnyn taustalla on havainto ihmiskunnan kohtaamien haasteiden uudenlaisesta luonteesta. Monialainen lähestymistapa tuottaa parempia vastauksia maailman ongelmiin, mutta avaa myös uusia mahdollisuuksia tieteelle ja sen sovelluksille. Tampereen korkeakouluyhteisön keskiössä on ihminen ja usko ihmisen kykyyn löytää lopulta tarvittavat vastaukset. Ihminen on ratkaiseva tekijä. 

Myös brändin ydinulottuvuus on ihmisyys. Visuaalisen ilmeen ja tunnuksen on luonut brändi- ja identiteettitoimisto Porkka & Kuutsa Oy. Brändistrategian suunnittelusta on vastannut Kaski Creative Agency Oy yhteistyössä Porkka & Kuutsa Oy:n kanssa. 

– Korkeakouluyhteisön tunnuksessa Tamperetta merkitsevästä T-kirjaimesta ja sen ympärille sijoitetuista kaarista muodostuu pelkistetyt ihmiskasvot. Kasvot on kuvattu kirkkaassa valossa, ne ovat avoimet. Avoimet uudelle ajattelulle. Avoimet monitieteisyyden haasteille ja mahdollisuuksille, kertovat Antti Porkka ja Jonni Kuutsa. 

Tunnuksen violetti väri symboloi mielikuvitusta, luovuutta ja älykkyyttä. Brändi kiteytyy lauseeseen ”ihminen ratkaisee”.

– Se kertoo paitsi ihmisen kyvystä ratkaista monimutkaisia ongelmia myös yksilön merkityksestä ja roolista tässä työssä. Kun maailma on täynnä valeuutisia ja huuhaata, on uusi brändi kannanotto ihmisyyden ja tieteellisen tiedon puolesta, sanoo suunnittelujohtaja Markus Lehtonen Kaski Agencystä.

Tunnuksen yhteyteen on määritelty erilaisia ja erikielisiä yhdistelmiä Tampereen yliopiston ja Tampereen ammattikorkeakoulun nimistä. Visuaalinen ilme kattaa itse tunnuksen lisäksi myös visuaalisen tyylin. Tämä mahdollistaa korkeakouluyhteisön esiintymisen yhdenmukaisella, tunnistettavalla ja erottuvalla tavalla.

20.01.2019 11:01PMC Hydraulics tarjoaa SUN Hydraulics -tuotteet nyt kaikkialla Pohjoismaissa
19.01.2019 13:01Korkeakoulujen kevään yhteishaun ensimmäinen hakuaika alkaa
18.01.2019 9:11Tuhannet tiivisteet teollisuuden tarpeisiin Top-Osalta
18.01.2019 8:22Suomi on tekoälyosaamisessa omassa kokoluokassaan vahva maa
17.01.2019 14:01Koneen Säätiöltä lähes 900 000 euroa naapuruus- ja ympäristötutkimukseen
17.01.2019 8:43Kunnossapitopalveluihin erikoistunut Viafin Service ostaa Gasum Tekniikan
16.01.2019 13:28Uusi Teollisuus: futuristit kertovat, miten maailman muutos näkyy teollisuudessa
16.01.2019 13:15Insinööriliitto on huolissaan asiantuntijatyön tulevaisuudesta Suomessa
16.01.2019 8:23Keskuskauppakamarin Vuori: Brexit-sovun kaatuminen myrkkyä kaupankäynnille
15.01.2019 9:00AVENTICSin uudet AS3-SV-turvaventtiilit - turvallisuutta ihmiselle ja koneelle

Siirry arkistoon »