Yhteystiedot

Ammattilehti.fi
Vironkatu 9, 00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi

Janne Jokela
janne.jokela@ammattilehti.fi
050 412 9030

Taneli Jokela
taneli.jokela@ammattilehti.fi
050 320 8174

Tero Lahtinen
tero.lahtinen@ammattilehti.fi
050 464 7972

Satunnaiset kuvat

Mediterranean Shipping Company (MSC) luottaa MacGregorin osaamiseen

Share |
04.12.2017 9:30

Cargoteciin kuuluva MacGregor on saanut konttien kuljetuskyvyn optimointia koskevia tilauksia MSC:ltä kuuden eri laivasarjan 31 laivaan. Tilaus käsittää laivojen lastijärjestelmien ja ansaintamahdollisuuksien optimoinnin. Tilaukset on kirjattu Cargotecin kolmannen ja neljännen vuosineljänneksen tilauskantaan ja MacGregorin toimitukset saatetaan päätökseen vuoden 2018 loppuun mennessä.

"Konttilaivat ovat olennainen osa koko kuljetuksen arvoketjua. Maksimoimalla laivojen lastijärjestelmän joustavuutta saavutetaan käytettävissä olevan lastitilan optimaalinen käyttö millä tahansa lastiprofiililla. Tämä mahdollistaa mahdollisimman suuren hyötykuorman kuljettamisen", sanoo Leif Byström, Senior Vice President, Cargo Handling, MacGregor. Byström jatkaa: "Tyhjien konttipaikkojen täyttäminen kasvattaa varustamoiden ja operaattorien liikevaihtoa ja vähentää kuljetetun kontin aiheuttamia päästöjä". 

Yksityisessä omistuksessa oleva MSC on globaalin konttilaivaliikenteen yksi maailman johtavista varustamoista 490 konttilaivallaan. MSC ja MacGregor ovat monen vuoden ajan tehneet yhteistyötä ja useissa MCS:n laivoissa on MacGregorin ratkaisut.

"Arvostamme suuresti MacGregorin lastinkäsittelyjärjestelmien ja uusien ratkaisujen kehittämisen ammattitaitoa", sanoo Giuseppe Gargiulo, Head of Department, New Building, Dry Dock and Conversions, MSC. Gargiulo jatkaa: "MacGregorin tarjoamat ratkaisut parantavat kilpailukykyämme nykyisessä liiketoimintaympäristössä".

"Läheinen yhteistyömme sekä laaja ymmärryksemme MSC:n lastinkäsittelytarpeesta on kehittynyt vuosien varrella", kommentoi Atte Virta, Naval Architect, Cargo Handling, MacGregor. Virta jatkaa: "Tämän työn kautta olemme yhdessä tunnistaneet uusia keinoja kasvattaa MSC:n lastinkuljetuskykyä ja parantaa heidän kilpailukykyään. Tämä on tärkeää nykyisessä haastavassa markkinatilanteessa". 

Laivojen parannustyö suoritetaan MacGregor Cargo Boost -palveluliiketoimintamallin mukaan, joka kuuluu MacGregorin PlusPartner -konseptiin. Cargo Boost -palvelu on suunniteltu parantamaan olemassaolevien konttilaivojen ansaintamahdollisuutta. Parannukset sisältävät yksilöllisen suunnitelman kunkin laivan ansaintamahdollisuuden ja tehokkuuden parantamiseksi.

"Jokainen lastinjärjestelmän parannus on huolellisesti suunniteltu yhdessä MSC:n kanssa", Atte Virta kertoo. Virta jatkaa: "Laivatyyppi ja sen palvelukäyttö on tarkoin harkittu. Näin varmistamme optimaalisen lastijärjestelmän joustavuuden ja tehokkuuden, mikä maksimoi laivojen ansaintamahdollisuuden ja sijoitetun pääoman tuoton". 

MSC ja MacGregor ovat sopineet, etteivät he julkaise tilausten arvoa tai muita sopimuksen yksityiskohtia. Työ suoritetaan vaiheittain etenevän aikataulun mukaisesti ja laivat palaavat liikenteeseen vuoden 2018 loppuun mennessä. 

 

10.12.2017 11:12Puolustusvoimat valitsivat Bittiumin
09.12.2017 13:43Teollisuuden uudet tilaukset kasvoivat lokakuussa 10,6 prosenttia vuodentakaisesta
08.12.2017 20:07Jere Haavisto WZ-Racingin väreissä EM-sarjaan
07.12.2017 16:00Stirling redesigns the wheel
06.12.2017 11:10Fintechin digi-innovaatio haussa - osallistu kilpailuun
04.12.2017 11:30KATSO VIDEO! Näin soi Finladia-hymni metsätyökoneilla
04.12.2017 9:30Mediterranean Shipping Company (MSC) luottaa MacGregorin osaamiseen
04.12.2017 9:30Suuri osa palveluviennistä syntyy teollisuudessa
04.12.2017 9:18Työura alkaa perehdytyksestä
04.12.2017 9:15Valtioneuvosto: IT-palveluiden vienti on jo Suomen "uusi Nokia"

Siirry arkistoon »