Yhteystiedot

Ammattilehti.fi
Vironkatu 9, 00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi

Janne Jokela
janne.jokela@ammattilehti.fi
050 412 9030

Taneli Jokela
taneli.jokela@ammattilehti.fi
050 320 8174

Tero Lahtinen
tero.lahtinen@ammattilehti.fi
050 464 7972

Satunnaiset kuvat

Mediterranean Shipping Company (MSC) luottaa MacGregorin osaamiseen

Share |
04.12.2017 9:30

Cargoteciin kuuluva MacGregor on saanut konttien kuljetuskyvyn optimointia koskevia tilauksia MSC:ltä kuuden eri laivasarjan 31 laivaan. Tilaus käsittää laivojen lastijärjestelmien ja ansaintamahdollisuuksien optimoinnin. Tilaukset on kirjattu Cargotecin kolmannen ja neljännen vuosineljänneksen tilauskantaan ja MacGregorin toimitukset saatetaan päätökseen vuoden 2018 loppuun mennessä.

"Konttilaivat ovat olennainen osa koko kuljetuksen arvoketjua. Maksimoimalla laivojen lastijärjestelmän joustavuutta saavutetaan käytettävissä olevan lastitilan optimaalinen käyttö millä tahansa lastiprofiililla. Tämä mahdollistaa mahdollisimman suuren hyötykuorman kuljettamisen", sanoo Leif Byström, Senior Vice President, Cargo Handling, MacGregor. Byström jatkaa: "Tyhjien konttipaikkojen täyttäminen kasvattaa varustamoiden ja operaattorien liikevaihtoa ja vähentää kuljetetun kontin aiheuttamia päästöjä". 

Yksityisessä omistuksessa oleva MSC on globaalin konttilaivaliikenteen yksi maailman johtavista varustamoista 490 konttilaivallaan. MSC ja MacGregor ovat monen vuoden ajan tehneet yhteistyötä ja useissa MCS:n laivoissa on MacGregorin ratkaisut.

"Arvostamme suuresti MacGregorin lastinkäsittelyjärjestelmien ja uusien ratkaisujen kehittämisen ammattitaitoa", sanoo Giuseppe Gargiulo, Head of Department, New Building, Dry Dock and Conversions, MSC. Gargiulo jatkaa: "MacGregorin tarjoamat ratkaisut parantavat kilpailukykyämme nykyisessä liiketoimintaympäristössä".

"Läheinen yhteistyömme sekä laaja ymmärryksemme MSC:n lastinkäsittelytarpeesta on kehittynyt vuosien varrella", kommentoi Atte Virta, Naval Architect, Cargo Handling, MacGregor. Virta jatkaa: "Tämän työn kautta olemme yhdessä tunnistaneet uusia keinoja kasvattaa MSC:n lastinkuljetuskykyä ja parantaa heidän kilpailukykyään. Tämä on tärkeää nykyisessä haastavassa markkinatilanteessa". 

Laivojen parannustyö suoritetaan MacGregor Cargo Boost -palveluliiketoimintamallin mukaan, joka kuuluu MacGregorin PlusPartner -konseptiin. Cargo Boost -palvelu on suunniteltu parantamaan olemassaolevien konttilaivojen ansaintamahdollisuutta. Parannukset sisältävät yksilöllisen suunnitelman kunkin laivan ansaintamahdollisuuden ja tehokkuuden parantamiseksi.

"Jokainen lastinjärjestelmän parannus on huolellisesti suunniteltu yhdessä MSC:n kanssa", Atte Virta kertoo. Virta jatkaa: "Laivatyyppi ja sen palvelukäyttö on tarkoin harkittu. Näin varmistamme optimaalisen lastijärjestelmän joustavuuden ja tehokkuuden, mikä maksimoi laivojen ansaintamahdollisuuden ja sijoitetun pääoman tuoton". 

MSC ja MacGregor ovat sopineet, etteivät he julkaise tilausten arvoa tai muita sopimuksen yksityiskohtia. Työ suoritetaan vaiheittain etenevän aikataulun mukaisesti ja laivat palaavat liikenteeseen vuoden 2018 loppuun mennessä. 

 

13.08.2018 10:01Yli 500 kasvuyritystä haki Maritime Accelerator -kiihdytysohjelmaan
12.08.2018 11:01Teollisuuden uudet tilaukset kasvoivat kesäkuussa 5,4 prosenttia vuodentakaisesta
10.08.2018 9:22VEO teki sopimuksen 294 MW:n tuulivoimahankkeen sähköistyksestä Norjassa
09.08.2018 11:11The digital journey of Linear Motion Technology has begun
09.08.2018 11:00Valmetille iso laitetilaus Virosta
08.08.2018 9:01Valmet toimittaa uuden Advantage DCT -pehmopaperilinjan Papelera San Andrés de Gilesille Argentiinaan
07.08.2018 10:01Uusi Teboil Formoil Universal voitelee valumuotit
06.08.2018 12:01Sukupolvi vaihtuu Tehohydrossa - uudet omistajat löytyivät läheltä
06.08.2018 8:54Fortumin Loviisan voimalaitoksen vuosihuolto alkaa
05.08.2018 11:33TTY nousussa kansainvälisissä vertailuissa - yritysyhteistyö vahvaa

Siirry arkistoon »