Mediterranean Shipping Company (MSC) luottaa MacGregorin osaamiseen04.12.2017 9.30
Cargoteciin kuuluva MacGregor on saanut konttien kuljetuskyvyn optimointia koskevia tilauksia MSC:ltä kuuden eri laivasarjan 31 laivaan. Tilaus käsittää laivojen lastijärjestelmien ja ansaintamahdollisuuksien optimoinnin. Tilaukset on kirjattu Cargotecin kolmannen ja neljännen vuosineljänneksen tilauskantaan ja MacGregorin toimitukset saatetaan päätökseen vuoden 2018 loppuun mennessä.
"Konttilaivat ovat olennainen osa koko kuljetuksen arvoketjua. Maksimoimalla laivojen lastijärjestelmän joustavuutta saavutetaan käytettävissä olevan lastitilan optimaalinen käyttö millä tahansa lastiprofiililla. Tämä mahdollistaa mahdollisimman suuren hyötykuorman kuljettamisen", sanoo Leif Byström, Senior Vice President, Cargo Handling, MacGregor. Byström jatkaa: "Tyhjien konttipaikkojen täyttäminen kasvattaa varustamoiden ja operaattorien liikevaihtoa ja vähentää kuljetetun kontin aiheuttamia päästöjä". Yksityisessä omistuksessa oleva MSC on globaalin konttilaivaliikenteen yksi maailman johtavista varustamoista 490 konttilaivallaan. MSC ja MacGregor ovat monen vuoden ajan tehneet yhteistyötä ja useissa MCS:n laivoissa on MacGregorin ratkaisut. "Arvostamme suuresti MacGregorin lastinkäsittelyjärjestelmien ja uusien ratkaisujen kehittämisen ammattitaitoa", sanoo Giuseppe Gargiulo, Head of Department, New Building, Dry Dock and Conversions, MSC. Gargiulo jatkaa: "MacGregorin tarjoamat ratkaisut parantavat kilpailukykyämme nykyisessä liiketoimintaympäristössä". "Läheinen yhteistyömme sekä laaja ymmärryksemme MSC:n lastinkäsittelytarpeesta on kehittynyt vuosien varrella", kommentoi Atte Virta, Naval Architect, Cargo Handling, MacGregor. Virta jatkaa: "Tämän työn kautta olemme yhdessä tunnistaneet uusia keinoja kasvattaa MSC:n lastinkuljetuskykyä ja parantaa heidän kilpailukykyään. Tämä on tärkeää nykyisessä haastavassa markkinatilanteessa". Laivojen parannustyö suoritetaan MacGregor Cargo Boost -palveluliiketoimintamallin mukaan, joka kuuluu MacGregorin PlusPartner -konseptiin. Cargo Boost -palvelu on suunniteltu parantamaan olemassaolevien konttilaivojen ansaintamahdollisuutta. Parannukset sisältävät yksilöllisen suunnitelman kunkin laivan ansaintamahdollisuuden ja tehokkuuden parantamiseksi. "Jokainen lastinjärjestelmän parannus on huolellisesti suunniteltu yhdessä MSC:n kanssa", Atte Virta kertoo. Virta jatkaa: "Laivatyyppi ja sen palvelukäyttö on tarkoin harkittu. Näin varmistamme optimaalisen lastijärjestelmän joustavuuden ja tehokkuuden, mikä maksimoi laivojen ansaintamahdollisuuden ja sijoitetun pääoman tuoton". MSC ja MacGregor ovat sopineet, etteivät he julkaise tilausten arvoa tai muita sopimuksen yksityiskohtia. Työ suoritetaan vaiheittain etenevän aikataulun mukaisesti ja laivat palaavat liikenteeseen vuoden 2018 loppuun mennessä.
|